Ludzie kultury i czytelnicy stworzą listę „100 książek, które trzeba przeczytać”

ludzie-kultury-i-czytelnicy-stworza-liste-100-ksiazek-ktore-trzeba-przeczytac-1

Jakie są ulubione książki Polaków? Czy jest to klasyka, a może pachnące farbą drukarską nowości wydawnicze? Jaką literaturę polscy czytelnicy bardziej cenią – polską czy obcą? O tym wszystkim będziemy mogli się wkrótce przekonać, dzięki ogólnopolskiemu projektowi Empiku „100 książek, które trzeba przeczytać”.


W pierwszym etapie projektu, do stworzenia listy „100 książek, które trzeba przeczytać” Empik zaprosił znane postaci świata polskiej kultury. Znaleźni się wśród nich dziennikarze piszący o literaturze: Piotr Bratkowski, Katarzyna Montgomery, Mariusz Cieślik, Anna Dziewit-Meller, Małgorzata Halber, Magdalena Żakowska i Karolina Korwin-Piotrowska, jak i sami autorzy książek oraz literaturoznawcy: Sylwia Chutnik, Remigiusz Grzela, Katarzyna Tubylewicz, Jakub Żulczyk, Janusz Leon Wiśniewski oraz reprezentujący Fundację Wisławy Szymborskiej Michał Rusinek. Wspólnie stworzą oni listę 100 najbardziej wartościowych, ważnych, ale i ulubionych przez nich książek. Znajdą się na niej tytuły polskie i zagraniczne – bez względu na ograniczenia czasowe dotyczące daty ich publikacji oraz gatunku literackiego.

Lista zostanie opublikowana 15 lipca. W tym dniu ruszy również głosowanie czytelników, które potrwa do końca lipca. Głosujący będą mogli oddawać głosy na pozycje z listy, ale także dodawać swoje własne tytuły, które uważają za warte przeczytania i polecenia innym.

O stworzeniu listy książek wszechczasów myśleliśmy od dawna. Takie plebiscyty cieszą się dużą popularnością, jednocześnie w lekki i przystępny sposób promując wartościową literaturę i wywołując dyskusję o tym, jakie książki warto czytać. Powołując Jury plebiscytu, zaprosiliśmy osoby, które niosą ze sobą ogromną wiedzę na temat książek. Jesteśmy pewni, że stworzą listę tytułów, do której każdy z nas będzie wielokrotnie wracał – mówi Magdalena Mularuk, Dyrektor Marketing i PR Empiku. Z kolei głosowanie czytelników pozwoli nam poznać gusta czytelnicze Polaków. To, co lubią czytać nasi klienci i jakich autorów cenią najbardziej to dla nas kluczowa wiedza, bo przecież na co dzień staramy się sprostać ich oczekiwaniom – dodaje.