Nie odkładaj życia na później!

nie-odkladaj-zycia-na-pozniej-1

Największą zmorą stojącą na drodze do realizacji planów i marzeń jesteśmy my sami! Dlaczego? Bo ich realizację odkładamy na później. Aby iść do przodu nie wystarczą dobre chęci, trzeba  działać ! – mówi Jacek Walkiewicz, trener motywacji i ekspert ING.


Ponad dwie trzecie z nas przyznaje, że zdarza się im odkładać realizację ważnych dla nich rzeczy na później (71%) – wynika z badania Barometr ING „Realizujemy czy snujemy”*.
Często odkładamy życie na później, choć życie jest do przeżycia tylko tu i teraz, a nie później, za kilka lat.  Nikt za nas nie podejmie decyzji  - pierwszy, drugi i następne kroki musimy wykonać sami. A jak wiadomo każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Odkładając go stoimy w miejscu i popadamy we frustrację i tzw. „cichą rezygnację”. Tracimy szanse na bycie bohaterem swojego życia – mówi Jacek Walkiewicz.

Co trzeci (32%) Polak przyznaje, że nie ma w ogóle w zwyczaju planować! Pozostali przyznają, że choć planują ważne dla nich sprawy, to zdarza się im ulegać impulsowi chwili (42%)

Często boimy się nawet określenia swoich długoterminowych planów i celów do realizacji. Brak zaufania do swoich możliwości sprawia, że snucie zastępuję działanie. Jedni budują motolotnię aby unieść się nad ziemię i poczuć wiatr we włosach, a inni snują plany o lataniu i czekają aż im urosną skrzydła. Zaufaj sobie i bądź gotów zaryzykować. Jak mówi mój nauczyciel biznesu, David Neenan: „Jeśli możesz iść, to również możesz iść własną drogą” – dodaje Walkiewicz.

Odkładamy decyzje, bo boimy się zmierzyć z trudnościami, które przyjdzie nam rozwiązać. To największa przeszkoda na drodze do realizacji naszych planów. A przecież cale nasze życie jest świadectwem tego, że dajemy sobie radę!


*Informacje o badaniu:
„Barometr ING: Realizujemy czy snujemy” to badanie zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie ING Banku Śląskiego w kwietniu 2014 roku. Badanie było częścią Omnibusa, czyli wielotematycznego sondażu realizowanego techniką CAPI, w trakcie wywiadu osobistego (face-to-face), w domach respondentów. Badanie Omnibus przeprowadzane jest na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie 1001 osób  w wieku 15 . Próba ma charakter losowo-kwotowy, czyli zapewnia losowy dobór lokalizacji do badania,a jednocześnie gwarantuje zgodność struktury próby ze strukturą populacji. Celem badania było poznanie postaw Polaków wobec planowania oraz określenie znaczenia finansów w procesie planowania i odkładania swoich planów i zamierzeń.